diumenge, 17 d’abril del 2022

ENTREM AL DIBUIX D'ESPAIS: còniques de l'aula

 El tercer trimestre a la matèria de Dibuix Artístic de 2n de batxillerat d'arts plàstiques de l'Ins Jaume I de Salou el dediquem a la representació d'espais des d'un punt de vista molt ampli: al dibuix del paisatge exterior, el paisatge natural, el paisatge subjectiu i el dibuix dels espais construïts, cosa que implica el domini de certs indicadors de profunditat i la perspectiva cònica. Per tal de recuperar coneixements del curs anterior sobre la perspectiva cònica m'agrada comenar amb aqustes activitats inicials que tot seguit us presento. Es tracta que l'alumnat representi amb dues hores una cònica central i obliqua de l'aula de dibuix amb retoladors. Amb aquestes activitats bàsiques puc detectar errors de fonamentació cònica, aclarir dubtes amb els alumnes i treballar tècnica a color amb criteris lumínics. No es tracta de fer hiperrealisme, sinó de fer dibuix descriptiu, tenint el referent del que han de dibuixar allà davant, tal com fèiem amb la model, o en el primer trimestre, amb els objectes i les fruites. La personalitat dels nostres artistes sempre ha de sortir. Avanço així, feina de cara a les proves de les PAU, i al dibuix que fem a l'exterior amb la llibreta d'artista.  A la selectivitat els demanen sovint de memòria i de forma àgil i en una hora, la recreació d'espais interiors o exteriors. Per tant, la tècnica i la metodologia ha de ser àgil i valenta, però fonamentada.




















Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada